Vlastnosti Altus Vario
- Kompletní podnikový software kategorie ERP
- Podpora EU legislativy
- Intrastat
- Třístranné obchody
- Registrace k DPH ve více členských zemích
- Otevřený, rozšiřitelný modulární systém
- Vynikající kompatibilita s MS Office – možnost využít nástrojů MS Office, příjemná, intuitivní práce se systémem
- Široké rozpětí počtu uživatelů a objemu dat
- Možnost využití Start Up kategorií s jednoduchým přechodem na výkonnější varianty pro rychle rostoucí firmy
- Lokální i síťový provoz
- Sdílení dat file server nebo klient-server (SQL)
- Každý modul může pracovat i samostatně
- Uživatelská definice výstupních sestav
- Výstup pro analýzu nebo prezentaci pro Word (rtf), Excel (xls) a ostatní (txt) aplikace
- Možnost připojení nebo vložení dokumentů OLE (Word, Excel a další) ke všem druhům dokumentů (včetně adres, produktů, zakázek atd.) Varia
- Neomezený počet
- Adresářů
- Bankovních účtů
- Knih dokladů
- Skladů a katalogů
- Peněžních deníků
- Ostatních knih (majetku, příkazů atd.)
- Zpracovávaných firem (nezávislých dat)
- Ceníků a slev
- Uživatelská definice výchozích hodnot pro jakékoli pole nových záznamů
- Podpora cizí měny ve všech agendách
Běžná agenda ve Variu
- Fakturovat jednu zakázku (i částečně), stejně jako fakturovat jednou fakturou více zakázek. Totéž platí samozřejmě i pro realizaci zakázek v hotovosti prostřednictvím pokladních dokladů.
- Vystavit výdejku z faktury, stejně jako vystavit fakturu k jedné nebo více existujícím výdejkám.
- Proplácet doklady přímo z modulu dokladů nebo ze specializovaných modulů Banka a Pokladna.
- Jeden modul Pokladna pro všechny účely: prodej a nákup za hotové, obecné pokladní doklady a proplácení přijatých a vydaných dokladů v hotovosti.
- Vracet skladové pohyby. Je možné odvolat provedený výdej nebo příjem z faktury i výdejky (pro bezprostřední opravu omylu). Zároveň je možné vystavit dobropis k faktuře a vrátit část nebo vše pomocí vratky.
- Opravit cenu realizovaného příjmu. Je možné přijmout zboží na sklad za nulovou nebo provizorní cenu, kterou lze dodatečně opravit.
- Nastavit oprávnění k důležitým funkcím, jednotlivým knihám a tiskovým výstupům (včetně zákazu výše uvedených oprav).
- Povolit změny v zaúčtovaných dokladech nebo je striktně zakázat.
- Neomezené množství nákupních i prodejních ceníků v libovolných měnách.
- Definovat slevy pro firmy, produkty, kategorie produktů nebo obecně platné.
- Připojit uživatelský číselník k jakémukoli poli.
- Výměna dat mezi vzdálenými pracovišti.
- Vario je připraveno na změny legislativy. Může například pracovat s libovolným počtem sazeb DPH.
Další užitečné vlastnosti Varia
- Automatické generování úkolů, které vám pomůže organizovat práci.
- Společné rozhraní dokladů - umožní zobrazit libovolný doklad ze souvisejícího dokladu, sestavy nebo z účetního deníku.
- Související doklady - dokonalý přehled o vazbách mezi doklady. Například ze zakázky můžete zjistit a zobrazit (viz předchozí bod) všechny související doklady: Nabídka-Zakázka-Zálohová faktura-Faktura-Výdejka-Bankovní výpis-Dobropis-Vratka.
- Množství detailů u položek dokladu lze přepínat. Například na faktuře zobrazíte jen popis a částku nebo jen popis, katalogové číslo, množství atd. Zobrazení zvolené při editaci dokladu je samozřejmě akceptováno i při tisku.
- Dokonalý adresář s kategorizací a automatickým strukturováním adres (obdoba Outlooku). Snadná definice vlastních štítků a dopisních obálek. Snadné hromadné tisky z MS Word.
- Deník událostí - k záznamům libovolné agendy lze zapisovat vlastní události do Deníku událostí. Tuto funkci oceníte zejména u kontaktů v adresáři a u zakázek. Můžete si poznamenat události jako telefonní hovor, odeslání propagačních materiálů nebo čas práce na zakázce. U každé události je možné měřit čas trvání, poznamenat datum, typ, kategorii a mnoho dalšího. Můžete nastavit automatické sledování systémových událostí (úpravy záznamu, mazání záznamů, použití Varia a mnoho dalších).
- Sdílené funkce - u řady produktů naleznete funkce sloužící ke stejnému účelu v několika obměnách. Například jedna verze platebních příkazů je v modulu Přijaté doklady, další ve Mzdách, Bance a případně vydaných dobropisech. Ve Variu je jedno společné rozhraní pro vystavení příkazů, které je možné vyvolat z jakéhokoli modulu, kde je to potřeba. Jeho ovládání je proto všude stejné. Mnoho dalších funkcí je řešeno obdobně. Pokud budeme chtít některou z nich vylepšit nebo změnit například v souvislosti se změnou legislativy, stačí provést zásah v objektové knihovně funkcí a její aktualizované vydání poskytnout uživatelům.
- Propojené dokumenty - k záznamům jakékoli agendy Varia lze připojit neomezený počet propojených (nebo vložených) OLE dokumentů. Například můžete připojovat dopisy ke kontaktům v adresáři, dokumentaci nebo obrázky k produktům, image dokladu (naskenovaný nebo faxový) k dokladu atd.
- Graf je standardním tiskovým výstupem. Jako u ostatních tiskových výstupů můžete vytvářet vlastní grafy a upravovat stávající.
- SDK - popis datové struktury a popis aplikačního rozhraní pro tvorbu doplňků a vlastních modulů.
- Pravidelně aktualizovaný přehled novinek a informací technické podpory na Internetu. Zde naleznete užitečné informace a rady, které vám pomohou zvýšit produktivitu práce. Důležitý je také seznam známých problémů a odstraněných chyb, který vám pomůže vyhnout se potencionálním potížím.
Zabezpečení
- Systém uživatelských účtů chráněných hesly
- Přístupová práva na úrovni:
- Nastavení systému
- Přístupu k jednotlivým knihám (číst, upravovat, přidávat, odstraňovat a nastavení)
- Oprávnění k vybraným funkcím agend
- Oprávnění k tiskovým výstupům (otevřít, změnit návrh)
- Administrátorská skupina s právem zadávat uživatele a zařazovat je do skupin
- Zaznamenávání změn, systémových nastavení, exportů a importů dat
Systémové požadavky
- Operační systém MS Windows XP, Vista, 7 a 8
- PC s procesorem Pentium a lepším
- Minimálně 1 GB RAM
- Zhruba 1 GB volného místa na disku
- síťové prostředí podporované Windows, doporučen server Windows
- Maximální počet současně přihlášených uživatelů je 255, optimální je do 60 současně přihlášených stanic (SQL)
- Kategorie SQL Office vyžaduje MS SQL Server
Použité technologie
- Aplikace Microsoft Access s možností vlastních rozšíření v tomto prostředí
- Sdílená knihovna objektů Vario
- Zajišťuje konzistenci vzhledu aplikace a funkcí
- Umožňuje pružně reagovat na změny v legislativě a nové technologie
- Transakční zpracování
- Sdílení dat: file server (Windows kompatibilní sítě)
- Sdílení dat SQL Office: MS SQL Server
Pro vývojáře
- Tiskové formuláře otevřené pro úpravy v MS Access
- Možnost přidání vlastních tiskových formulářů vytvořených v MS Access
- Podpora doplňků (Access Add-Ins) od nezávislých výrobců
- Podpora pro přidání modulů nezávislých výrobců
- Dokumentace objektové knihovny a funkcí jádra v SDK
Seznam modulů Varia a jejich funkce zde.
Podrobný popis programu Vario zde.
Vyberte si svou kategorii Varia podle ceny zde.